2018. február 16., péntek

A MINDENHATÓ ISTEN

A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Móz 17,1-7


1 Amikor Abrám kilencvenkilenc éves volt, megjelent Abrámnak az ÚR, és ezt mondta neki: Én vagyok a mindenható Isten. Járj énelőttem, és légy feddhetetlen! 
2 Megajándékozlak szövetségemmel, és nagyon megszaporítom utódaidat.
3 Ekkor Abrám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá: 
4 Ez lesz az én szövetségem veled: Sok nép atyja leszel!
5 Nem neveznek többé Abrámnak, hanem Ábrahám lesz a neved, mert sok nép atyjává teszlek. 
6 Nagyon megszaporítom utódaidat, népeket támasztok belőled, királyok származnak tőled. 
7 Szövetségre lépek veled, sőt utódaiddal is, örök szövetségre minden nemzedékükkel. Mert Istened leszek, és utódaidnak is.

"Amikor Ábrám kilencvenkilenc éves volt, megjelent Ábrámnak az Úr, és ezt mondta: Én vagyok a mindenható Isten. Élj nekem tetsző életet és légy feddhetetlen."
- (1Móz 17,1)

Ezt kellett Ábrámnak meghallania: "Én vagyok a mindenható Isten." A Biblia nem mondja azt, hogy Ábrám bármit kérdezett volna, de azt mondja, hogy Ábrám kilencvenkilenc éves volt. Az emberi tapasztalat arról tanúskodik, hogy ilyen korban az ember már nem remélhet sokat. De az Istennel való élet azt jelenti, hogy az ember, az emberi lehetőségek szférájából annak az Istennek a vonzásába kerül, akinél minden lehetséges. Ezért Ábrámnak szüntelenül azt kell kérdeznie magától: Kicsoda az én Istenem? És Isten így szólt: "Én vagyok a mindenható Isten." Ezért: "Élj nekem tetsző életet és légy feddhetetlen." Más szavakkal: Járj úgy és élj oly módon, hogy életed tanúsítsa a bennem mint mindenható Istenbe vetett hitedet. Néha szeretnénk a kérdések hosszú listájával Istenhez menni, mivel gyakran bizonytalanok és zavartak vagyunk. De Isten kiveszi kezünkből a kérdésekkel telt listát, és így szól: "Én vagyok a mindenható Isten". És felszólít bennünket, hogy higgyünk benne. "Élj nekem tetsző életet és légy feddhetetlen!" Ábrámot mostantól fogva Ábrahámnak kell hívni. Ámbár a sokaság még sehol sem látható, így kell szólítani őt: sokaság atyja. Az ígéret oly jó, mint aki az ígéretet teszi. Ezért ennek az öreg és gyermektelen embernek a neve mostantól fogva a mindenható Istenbe vetett hit megvallása. "Sokaság atyja" - Ábrahám. 
A két szövetségesnek találkozója van. Isten beszél, Ábrahám pedig a porban fekszik. A hit a mindenható Isten előtti hódolat. Azoknak a sokaságához tartozunk, akik hit és türelem által öröklik az ígéreteket. Ezért el kell tökélnünk magunkban, hogy teljes szívünkből hiszünk Istenben. Csendesítsük hát el azokat a kérdéseinket, amelyek állandóan ajkunkra tolulnak. Tegyünk zárat szánkra, mely mindig beszélni akar. Nagyobb kategóriákban kell Istenről gondolkodnunk. 
Ezért nekünk magunknak is alázatosabbnak kell lennünk. Ő az Isten. Örökkévaló. Ez az Ő neve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése